アルピコプラザホテルへ寄せられる、よくあるご質問のご紹介ページです。

FAQ

お客様からよくいただくご質問、ご意見をご案内致します。
下記に記載の無いお問い合わせ事項がございましたら、お電話にてお問い合わせくださいませ。

FAQ

FAQ

How do we get the receipt?
If your payment was a Prepaid we can not print out a receipt . You should print out a receipt by your self on the reservation/booking website.

In the other hand if your payment at the hotel we can handout your receipt at the reception when you check-out.
*The payment not only reqired at check-in but also required at check-out.
 
Can I ship my luggages before arrival?
Yes. Our hotel can receive your luggages before you arrival or
Check-In.
Please make sure about your name, Check-in date and the name of hotels.

By the following hotel`s address:
〒390-0815
NAGANO KEN MATSUMOTO SHI FUGASHI1-3-2

ALPICO PLAZA HOTEL
TEL:0263-36-0555
Is there have luggage`s deliver service?
Yes. You can send your luggage to the next Hotel(destination) with yupakku or takkyubin service.
It`s normally takes 1-2 days for arrival.

Please inform to our reception staff if you would like to use a service when you check-in.
Is there available for early Check-in?
The standard of check-in time`s strat from 3:00 PM. Early check-in may be available at that time but can not guarantee.
In case of early arrival, It`s possible to leave luggage at reception`s storage.
I plan to go to Kamikochi, How can I go there?
Our hotel has Kamikochi Taxi Service. (Van Taxi)

Ticket Cost: 6800 Yen / 1 person (Round Trip)
                  4000 Yen / 1 person (One way)

From Hotel: Dep: 8:20              Arrive At Kamikochi 9:50
From Kamikochi: Dep: 15:10     Arrive At Hotel : 16:40

***Please inform to our staff if you would like to book ticket
when you Check-in or By E-mail or by sending request from your booking webside***

    
 
Can I reserved resturant for Breakfast?
Yes.
If your booking not included breakfast and would you like to add
breakfast. Please inform to reception staff during check-in.

Charge fee:Adult 1404 Yen/1 person
                 Kids   702 Yen/1 person
                 Babys Free.
Can I rent a Bicycle?
Yes!!
Please inform to reception staff during check-in
Are there has car parking and How much?
Our hotel has 2 place of car parking.
1.Beside of Hotel car parking. But this  car parking has restriction size of car.(Mini Van or Van not possible)
2.Shi-ru-ku car parking(no restriction size of car)
Cost: 1100 Yen per night.

 
Is internet connection possible?
Our hotel has a free wifi internet accessible 24 hours a day avilable to customer, in each room and Hotel`s area.

Customer can connect wifi by Login User ID and Password.
We`re also provided User ID and Password in the room.
Can we go to Free Onsen when we Check-Out?
Yes Sir!!
Guest can enjoy Free Onsen anytime but Guest have to go by City Bus. And leave your luggage at reception untill you turn back.

Bus Ticket about 340 Yen(One-Way) per 1 person. 

Get On Bus at Matsumoto Bus Terminal.
Get off Bus at Hotel Shouhou Mae bus stop.

Guest can take Bus Time table at Hotel`s reception when you Check-in.
Bus Time`s table for Free Onsen
Our Hotel has free bus service for Free Onsen.
Departure from Hotel just only 2 time`s per day by under following.

From Hotel:             Dep: 18:40 PM and 19:40 PM
From Free Onsen:    Dep: 20:00 PM and 21:00 PM

 
We can leave our luggage at the reception or not?
Yes Sir!!

Customer can leave the luggaes at recepition before Check-in and affter Check-out is ok!!
What time we can Check-in and Check-Out
Check-in  : from 15:00pm.
(Our hotel was 24 Hours Service)

Check-out:Untill 10:00am.
(Get for late Check out only in 3hours (Untill 13:00pm)
Charge Fee 1000 yen per hours) 

***Reception was on 2nd floor. 
 

宿泊について

宿泊について

当日でも予約できますか?
当日でもご予約いただけます。
インターネットで当日分の空室がない場合でも、直接ホテルにお問い合わせいただければ、ご予約いただける場合があります。
フロントは何階ですか?
2階にございます。
エレベーターもしくは、階段でお上がり下さい。
チェックイン・チェックアウトの時間を教えてください。
通常チェックインは15:00~、チェックアウトは10:00までとなっております。
チェックイン前・チェックアウト後の荷物の預かりはできますか?
ホテルフロント2階にてお預かりさせていただきます。
 
事前に荷物を宅配便で送ることはできますか ?
承っております。ご宿泊日・ご予約のお名前(ふりがな)・ご連絡先を記載の上、下記住所宛へお送りくださいませ。
〒390-0815 長野県松本市深志1-3-21 アルピコプラザホテル 〇月〇日宿泊 〇〇(ご予約名・フリガナ)
TEL:0263-36-5055
※ お荷物は、元払いでお送りください。
※ ご貴重品・壊れ物・生ものはお断りさせていただいております。
※ 届くまでの日数につきましては、ご利用になる宅配会社へお問い合わせください。
お部屋でインターネットに接続できますか?
無料で高速インターネット回線、または無線LAN(Wi-Fi)をご利用いただけます。
門限はありますか?
門限はございません。フロントは、24時間対応です。
ご不明な点がございましたら、お気軽にお問い合わせ下さい。
朝食は予約が必要ですか?
予約制ではございませんので当日の朝レストランまでお越しください。
満席等により、お待ちいただく場合もございます。
アルピコプラザホテルの朝食は、信州の食材を豊富につかったビュッフェ形式スタイルでご提供しております。
「信州そば」「おやき」「野沢菜」等、お楽しみください♪

場所 1階「オールデイダイニングNAGOMIZA」
時間 6:30~9:30
料金 宿泊者¥1,404 小学生¥702 幼児無料
※宿泊者以外のお客様は¥1,728でお召し上がりいただけます。
ルームサービスはありますか?
ルームサービスはございません。
1階のレストラン「オールデイダイニングNAGOMIZA」をご利用下さい。
クレジットカードは使用できますか?
VISA、MASTERなど各種クレジットカードがご利用いただけます。
キャンセル料金について教えてください。
ご宿泊前日のキャンセル ご宿泊料金の20%
ご宿泊当日のキャンセル ご宿泊料金の80%
不泊 ご宿泊料金の100%を頂戴しております。

客室について

客室について

複数部屋を予約していますが、隣同士の部屋にしていただけますか?
インターネット予約の場合、「ご要望欄」に『隣同士の部屋希望』とご記入ください。
空室状況によりご要望に添えない場合もございますので、予めご了承ください。
なお、禁煙室と喫煙室では階層が異なります。
また、お部屋タイプが異なりますと、隣同士のお部屋をご用意できません。同じ階でのご用意となります。
例:ツインとシングル、ツインとダブルなど 

 
「禁煙ルーム」を指定したい。
ご予約の際に禁煙ルームを選択してください。
禁煙室満室時は、お電話にてキャンセル待ちを承ります。
空室状況によりご要望に添えない場合もございます。予めご了承ください。
館内に喫煙所もしくは、喫煙ルームはありますか?
喫煙所は、2階と3階にございます。

ご宿泊のお客様の喫煙ルームは、4階と5階にございます。ご予約の際に喫煙ルームを選択してください。
コネクティングルームはありますか?
ございません。ご了承ください。
パジャマはありますか?
ございます。
男女共通のワンピースタイプのナイトウエアです。
冷蔵庫はありますか?
全客室に冷蔵庫がございます。
冷蔵庫の中は空なので、ご自身でアルコールやジュースなどお持込みいただけます。
(8階に自動販売機がございます)
また、客室の冷蔵庫に入らないものや冷凍品は、フロントでお預りさせていただきます。

レストランについて

レストランについて

レストランの営業時間を教えてください。
1階レストラン「ALL DAY DINING ナゴミザ」の営業時間

【朝食】6:30~9:30
【ティータイム】 9:30~11:30/14:00~17:30
【ランチ】11:30~14:00(L.O.13:30)
【ディナー】 17:30~21:00(L.O.20:30)

ご予約・お問い合わせ TEL0263-36-5972(レストラン直通)
予約が必要ですか?
予約は必要ございませんが、満席により入店いただけない場合がございますので、予めご予約いただくことをお勧めいたします。

ご予約・お問い合わせ TEL0263-36-5972(レストラン直通)
レストラン利用の場合、駐車場のサービスはありますか?
ご利用金額2,000円以上で2時間無料です。
敷地内駐車場または、契約駐車場(シルクパーキング)をご利用下さい。
http://www.alpico-plaza-hotel.jp/access/
 

駐車場について

駐車場について

駐車場はありますか?
ございます。ご宿泊の場合、ご一泊1,100円(15:00~翌12:00)です。
それ以外の時間は、超過料金として1時間につき300円頂戴致します。
http://www.alpico-plaza-hotel.jp/access/
敷地内駐車場は、全長5m・車高1.55m・車巾1.8m・重量1,700kg以内の車輌のみご利用いただけます。
上記を超える車輌につきましては、契約駐車場(シルクパーキング)にお停めいただきます。
車の出し入れは可能ですか?
ご宿泊のお客様の場合、可能です。フロントで出庫に必要な券をその都度お渡し致します。
出庫される前に必ずフロントにお立ち寄りください。
駐車場に入れない車種はありますか?
全長5m・車高2.1m・車巾1.7m以内のお車は、契約駐車場のシルクパーキングにお停め頂けます。
上記サイズを超える車輌ですと、近隣のコインパーキングににお停め頂くことになります。予めご了承ください。
バイクで行きます。駐車場はありますか?
ご予約が必要となります。
0263-36-5970(宿泊直通)までお電話下さい。
契約駐車場(シルクパーキング)で、ご一泊1,100円です。(1スペース2台まで)

その他のお問い合わせ

その他のお問い合わせ

貸し出し自転車はありますか?
ご宿泊のお客様は、無料でご利用いただける自転車が5台ございます。
先着順で、ご予約は承っておりませんので予めご了承ください。

また、有料でご利用いただける電動自動車も4台ございます。
3時間500円、1日1000円でお貸出ししております。

いずれもフロントで鍵をお渡しいたしますので、お気軽にフロントスタッフにお声がけください。
ホテル周辺に飲食店はありますか?
当ホテルは、松本駅前の立地で繁華街も非常に近い為、徒歩圏内に飲食店が多数ございます。
馬肉料理や信州蕎麦、山賊焼きなど松本ならではのグルメをお楽しみください。
おすすめのお店もご紹介いたしますので、フロントスタッフまでお気軽にお問い合わせください♪
ホテルの近くにコンビニやスーパーはありますか?
コンビニは、ホテル周辺に3か所(ローソン・セブンイレブン・ファミリーマート)ございます。
(すべて徒歩1、2分圏内)

スーパーは、ホテル隣のデパートにございます。
アルピコプラザ(デパート内)地下1階/デリシア
営業時間 9時から21時
http://www.alpico-plaza.jp/

アルピコプラザホテルから、アルピコプラザ(デパート)・松本バスターミナルに行く際は、
ホテルを出て、隣の施設となります。(つながっておりません)
 
Pagetop
Language

Book Now

公式サイト ベストレート保証

ご予約・空室検索